Hei,
Jeg var uvitende og tok det som var i området 1000-1300 mg mdma i løpet av to dager. Dag to ble jeg så syk som jeg aldri har opplevd før, men var stort sett helt fin igjen dag tre. Dag fem ble jeg plutselig veldig svimmel, som gikk gradvis over de neste 2-3 dagene. Etter det har jeg ikke opplevd symptomer på overdosen.
Dette var for ca to måneder siden. Det jeg lurer på er om jeg kan ha pådratt meg skader jeg ikke er klar over, og om det nå er farlig på noen måte for meg å ta mdma igjen?
Takk for svar

Mann, 33 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
En del brukere rapporterer om vansker i ettertiden av MDMA/ecstasy-bruk. Vanlige symptomer inkluderer depresjon, likegyldighet og lav energi. Mange rapporterer også om angst og følelse av trykk i brystet. MDMA/ecstasy kan utløse psykiske lidelser hos disponerte individer. Søvnproblemer, humørsvingninger og hukommelsestap kan også forekomme. Vanligvis vil disse symptomene være forbigående i løpet av noen uker. Hvis du ikke opplever noen form for psykiske plager nå skulle det ikke være noen grunn til å bekymre seg for senskader. Hvorvidt du skal ta MDMA igjen er det opptil deg å vurdere. Det foreligger alltid en risiko ved bruk av illegale rusmidler i den forstand at du aldri kan være sikker på stoffets kvalitet og styrke og dessuten heller ikke har noen garanti for hvordan du vil komme til å reagere ved neste gangs bruk.