Har sluttet med langvarig hasjrøyking ette 11 år fast hver dag.

Hei.. har røyker hasj hver ettermiddag i 11 år. Og jeg er en av de som VIRKELIG var avhengig! (sikkert 4,5 jointer HVER dag alene) Sluttet nå i mai 2017. Sliter med ereksjonen om dagen og har gjort det i over 1 år. Jeg tipper det er pga av at jeg er inne i en depresjonen som jeg har vært i lenge. Noen råd eller tips til dette?
Mann, 31 år

RUStelefonen svarer:
Vi antar at når du stiller oss dette spørsmålet er det fordi du mener det har sammenheng med cannabisbruken din. Vi ville kanskje ikke ta det for gitt at dette problemet er forsårsaket av din cannabisbruk. Ut fra det du skriver, har ersksjonsproblemet oppstått før du sluttet med cannabis, og det har fortsatt etter du sluttet. Det betyr at det ikke nødvendigvis har noen sammenheng, men som du skriver kan ha sammenheng med depresjonen din. Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med fastlegen, som forhåpentligvis kan hjelpe deg.