overdose, zoloft

hei! jeg er en jente på 14 år og jeg lurer på hva skjer egentlig når man overdoser på zoloft? jeg går på zoloft (50 mg) blir man lagt inn på sykehus? må man pumpes? og hvor mange piller skal til for at man dør? håper på svar! hilsen, jente fra oslo
Kvinne, 14 år fra

RUStelefonen svarer:
Det høres ut som du har det vanskelig. I følge Felleskatalogen kan Zoloft virke forsterkende på selvmordstanker i en overgangsperiode. Dette er det viktig å snakke med legen din om. Det er også viktig  at du får hjelp i forhold til å bearbeide vanskelige tanker og følelser. Vi på Rustelefonen har ikke anledning til å gi deg informasjon om hvor mange piller som skal til for å ta en overdose. Men du er veldig velkommen til å ta kontakt med oss på telefon eller chat i åpningstiden for å snakke nærmere om situasjonen din.