Ønsker tips – Jeg drikker for mye

Hei, begynner å lure på om jeg drikker for mye, eller tror jeg gjør det desverre.
Har barn og samboer og fast jobb(foreløbig), men er redd dette kan ta en rask slutt hvis jeg ikke får hjelp.
Ønsker tips på råd og hjelp innen tema alkohol. Vil og gjerne snakke med rett person om mitt problem.

, 38 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Innledningsvis skriver du at du lurer på om du drikker for mye, og du kan jo starte med en test av ditt alkoholforbruk. Hvis du går inn på Akan.no finner du en internett basert test med ett selvhjelpsprogram som heter Balance. Noen klarer å regulere sitt alkoholforbruk selv, eller ved hjelp av verktøy som f.eks selvhjelpsprogram, litteratur e.l. Andre igjen trenger profesjonell hjelp for å komme ut av det. AA finnes i alle kommuner og fylker i landet så det er en mulighet. Trenger du annen behandling kan du ta kontakt med fastlegen din eller ruskonsulent på Nav som kan henvise deg til rusbehandling.
Ta gjerne kontakt med oss på RUStelfonen på 08588, for å veilede deg mer konkret trenger vi å vite mer om deg og din situasjon