Jeg drakk en halvliter Hansa øl å er på paragraf 12 å må ta prøve i norgen

Hei jeg drakk en halvliter øl på onsdag kveld å når jeg gikk på do sto det lapp at jeg må ta prøve i morgen altså en natt etter inntaket jeg kjenner så vist at jeg har drukket jeg er på paragraf 12 soning så positiv prøve vill bety at jeg må rett i kasjotten
Mann, år fra

RUStelefonen svarer:
Hvis institusjonen du er på har alkohol (etanol) i sitt ruspanel vil etanol kunne påvise at alkohol har vært inntatt siden forrige vannlating (u-etanol). Vi kan dog ikke vite om stedet du er på bruker denne analysen. Vanligvis er ikke alkohol en del av et vanlig ruspanel, men testes for ved utvidet screening. Ved utvidet rusmiddeltesting/screening vil alkoholinntak kunne påvises i flere dager etter inntak, også i mindre mengder. Vi kan som sagt ikke vite hvilke analyser som benyttes der du er. Vi håper det ordner seg for deg.