Hasj

Hei
Har over et par års tid vært i bekymring da min sønn til tider har brukt hasj. Vi har tatt urinprøver , noen positive , noen negative . Fant i går brukerutstyr i bilen hans til cannabis. Også sånn øyedråper som gjør at man blir klarere i øya. Akkurat nå vet jeg ikke hvordan jeg skal gripe dette an… De øyedråper vil jeg vil tro er for og dekke over eventuellt røde øyne. Jeg har kjøpt urinprøve på nettet, er de troverdige? Hva gjør jeg nå? Hilsen en fortvilet mor som har mindre søsken i heimen

Kvinne, 45 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Det er ikke greit å gi noe fasitsvar på hva som er best å gjøre i en slik situasjon. Du skriver ganske kort, og vi vet ikke nok om din situasjon til å gi noe konkret råd om hva du bør gjøre. Men, det er lurt å søke hjelp i en vanskelig situasjon, så ring oss gjerne. Vet vi mer om din situasjon og din sønn vil vi bedre kunne rådgi deg. Du kan også ta kontakt med familevernkontor der du bor og/eller Veiledningssenteret for pårørende for hjelp og veiledning.
Det er litt varierende kvalitet på urinprøver som selges på internett. Vi anbefaler derfor ofte å kjøpe prøvene på apotek, du får også kjøpt det i apotekets nettbutikk.