Hasj

Hei. Jeg vært aktiv bruker av weed og hasj i 2 år, prøvde å slutte for et år siden, da klarte jeg ikke spise, (har matlyst) men ikle sjans til å spise, ble underænert å begynte å røyke igjen, går når på en rus fri skole å up prøver fast i uka. Men klarer likevel ikke slutte, Pga jeg ikke får i meg noe mat uten. Jeg har nevnt probleme for leger hele året men ingen skjønner hva det er å sier det går over.. er dette noe dere har hørt om før?
Jeg går i behandling på ruspoliklnikk uten at det gjør så mye for meg.

Kvinne, 24 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er riktig at cannabis veldig ofte vil gi økt matlyst, men at du ikke klarer å spise overhodet uten å bruke cannabis, er jo ganske ekstremt. Vi er heller ikke kjent med hva dette kan være dessverre, men antageligvis er dette en (psykisk) utfordring tilknyttet spiseforstyrrelser, og ikke nødvendigvis først og fremst et rusproblem. Sånn sett vil det nok også være naturlig at du får henvisning fra legen din til en spesialist på spiseforstyrrelser, som nok vil være best skikket til å hjelpe deg med dette problemet.