Er dette greit? Nei det er det ikke….

Hei,
jeg har masse problemer. Min kjæreste er veldig aggressiv og jeg blir veldig nede av det. I kveld var jeg skikkelig deppa. Jeg var i leiligheten til min 17 år gamle sønn. Når han hadde gått og lagt seg drakk jeg tre glass vin. Plutselig sto han opp og begynte å snakke med meg,… » du oppfører deg så rart» sa han plutselig. » Jeg er trøtt» svarte jeg. Og så gikk jeg og la meg… men jeg visste hvorfor han hadde spurt om det, selvsagt. Det var fordi jeg hadde drukket. Jeg gjør det ikke ofte, men det er for å døve det vonde inni meg. Og det er ikke bra, Vet ikke hva jeg kan gjøre…….
Kvinne, 49 år fra

RUStelefonen svarer:
Du beskriver å ha mye problemer, blandt annet en aggressiv kjæreste som får deg langt ned. Av og til døyver du det med alkohol, selv om du vet at det ikke løser noen problemer annet enn akkurat der og da. Du vet ikke hva du skal gjøre videre.
Du trenger antagelig noen å snakke med som du kan stole på, feks. en venn eller et familiemedlem. Noen som kan lytte og gi deg gode råd. Kanskje trenger du en fagperson å snakke med? En som kan hjelpe deg å sortere problemene du har. Du kan jo vurdere å ta kontakt med en psykolog, lege eller annen behandler. Hvis kjæresten din lar sin aggresjon gå utover deg bør du kanskje vurdere å bryte med han?
Det er bra du ikke drikker for ofte, og viktig at du benytter andre alternativer enn alkohol for å løse problemene dine. Du er velkommen til å ringe oss på 08588 anonymt for en veiledende samtale. Du kan også kontakte Hjelpetelefonen til Mental Helse på 116 123 (anonymt og alltid åpent).