Bivirkninger av hasj

Hei..
Røyket daglig i kanskje litt over en mnd, og er plaget med kvalme nå i over 2 uker. Lurer da på om dette er normalt? Er så ille at om jeg er i litt aktivitet så er det lite som skal til før jeg spyr. Fryser og koker lett også, men det plager meg ikke stort. Er litt bekymret siden det har gått så lang tid uten forbedringer.

Kvinne, 20 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er ikke uvanlig å være plaget med kvalme når man røyker eller nylig har røkt hasj. Hvis det ikke er noen andre endringer i livet ditt ila. denne perioden, kan det derfor være grunn til å tro at hasjrøykingen er årsaken til kvalmen. Dersom kvalmen skulle fortsette å være like ille, ville vi nok allikevel oppsøkt helsepersonell for å få bekreftet at det ikke er noe annet. Opplever du bivirkningene som problematiske, kan du jo også revurdere om du ønsker å fortsette å røyke hasj daglig. Du kan lese mer om virkninger og bivirkninger på våre sider om cannabis.