Barbidop?

Hei eg lurer på om det finnes et dop som får deg til og gå fort ned i vekt og så får dg til og kaste opp,eg har hørt at folk kaller det får barbidop

Kvinne, 19 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det blir dessverre en type brukerveiledning vi ikke gir. Denne typen medikamenter er uansett utenfor vårt fagområde, som er rusmidler.
Hvis du spør om dette fordi du ønsker å gå ned i vekt, vil vi på det sterkeste anbefale deg å gjøre dette gjennom mer sunne og tradisjonelle metoder, som f.eks. regelmessig fysisk aktivitet og et sunt/variert kosthold. Å slanke seg ved hjelp av medikamenter og/eller oppkast kan være skadelig for kroppen, og gir sjelden varige resultater. Du kan snakke med legen din om vektreduksjon, eller kontakte en helsestasjon for ungdom.