Amfetamin overdose?

Jeg hadde tatt noe kokaim gjennom kvelden i små doser og spesielt la merke til at jeg hadde symptomer på overdose rundt klokken 5 på morningen via nettet, det gikk greit med meg en liten stund helt til at min venstre arm begynte å føle seg slapp og hjertebanke mitt øket og bestemte meg får og ringe ambulanse, de ankom etter relativt kort tid og skjekket meg og fant normale pupiller og en grei hjertedunk med ekg, de kjørte meg til legevakten og tok en ekg der som viste at jeg hadde ingen potensielle hjerteproblemer, nå som jeg har ankommet hjem så begynte jeg og lese om amfetamin overdose og fant feber som ett syøptom som spesielt sjokkerte meg pga faktumet at den eneste smerten jeg har hatt er rundt tinningen og pannen

Mann, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Først og fremst: det er bra at du var på den sikre siden og kontaktet ambulanse, og det er godt å høre at alt var i orden med deg. Generelt er det nesten alltid en dårlig idé å være sin egen «internett-lege», da dette ofte vil medføre en «diagnose» som gir et uriktig bilde av virkeligheten. En diagnostisering må være opp til helsepersonell, som tross alt kan gi en mer kvalifisert vurdering av situasjonen. Det er viktig å snakke med helsepersonell dersom du har bekymring for din egen helse.
Når det gjelder symptomer på overdose av sentralstimulerende stoffer, vil det ofte være en del individuell variasjon. Slike symptomer er følgelig kun mulige symptomer; dvs. at én person vil kunne oppleve ett eller flere av de mulige symptomene, mens en annen person vil kunne oppleve enkelte andre symptomer. Det er altså ikke nødvendigvis slik at alle vil oppleve alle mulige symptomer ved overdose.