Tåler ikke alkohol mer

Hei, jeg har slitt veldig me å drikke de siste årene.. nesten hvergang jeg drikker i helgene så blir jeg meget rar.. er aksom jeg blir en annen person.. fårstår ikke hva folk sier å ikke klarer jeg å prate, har ikke balanse..
Blir rett å slett ett vrak..
Folk tror jeg ruser meg på narkotiske stoffer når dette skjer, så er liv redd får å drikke mer enn 4-5 halv litere på en kveld men hender ofte at det blir en god del mer alkohol, blir ganske full på 4-5 halv litere..
Har dette noe me at jeg har levd ett ganske hardt liv i mine yngre dager?
Fra jeg var 15-21 så brukte jeg masse narkotiske stoffer men sluttet med dette ikke rørt det siden.
Fra 22-23 så drakk jeg meg full hverdag(opptil 15 bokser 0.33l etter jobb) får jeg følte jeg ikke hadde noe mening i livet.. men klarte å rette opp i livet mitt å da tok jeg pause fra alkohol i halvt år får jeg følte at kroppen var sliten..
Så begynte jeg å drikke annen hver helg/engang i måneden å gjort dt siden (det er vell normalt?) men av og til så e det aksom jeg blir en zombie å jeg har blackout etter 4 ølen jeg drikker så er nesten bare engang i måneden jeg drikker nå men tåler fortsatt ikke alkohol..
Synes dette er utrolig flaut.. å er nesten etter hvergang jeg har drukket så tørr jeg ikke gå på butikken engang på minst en uke..
Er i full jobb å jobber heldigvis ikke i min hjem kommune.
Har jeg noe feil innvendig eller hva er det som er galt? 🙁
Får rett å slett angst hvergang kompisene mine vill ha meg med ut på byen, prøver å finne på alle mulige unnskyldninger får å ikke bli med..

Mann, 25 år fra Troms
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å svare på om det «har skjedd noe innvendig» hos deg. Men dette er noe du kan sjekke hos legen. Du kan sjekke om leveren din fungerer som normalt (forbrenner alkohol som den skal), og du kan ta nevrologiske og kognitive tester for å se om alt er som det skal. Vi vil på generelt grunnlag si at det er liten sjanse for at du har ødelagt deg ut fra din tidligere livsførsel. Men det kan jo sjekkes gjennom helsevesenet.
Det kan hende du kan endre på måten du drikker. Det er viktig å drikke sakte for å unngå problemer. Dersom du spiser skikkelig før du drikker og holder tempoet nede, er det mye mindre sjanse for å få de reaksjonene du beskriver. Lavest mulig alkoholprosent er viktig.
Dersom du sjekker deg hos lege, og drikker sakte, og dette ikke gir noen bedring, kan det hende at du må ta en pause til fra alkoholbruk eller drikke enda mindre enn nå.