Røyket cannabis er på pissing

Heisann jeg har ett spørsmål jeg har røyket hasj regelmessig men sluttet for flere månedere tilbake nå har jeg vært ren lenge. Men denne uken røyket jeg mandag og tirsdag, idag er det søndag og jeg har også røyket idag. Jeg skal pisse neste mandag ikke førstkommende. Hvordan går det? Jeg røyket ca 2jays mand/tirsd på deling med 3 pers. En jay søndag på deling med en kompis

Mann, 20 år fra Nord-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er generelt vanskelig å gi noen sikre svar på denne typen spørsmål – her er det snakk om ganske store individuelle variasjoner. Men ut ifra det du beskriver, er det helt klart en sjanse for at prøveresultatet vil bli positivt. Men, dersom du ikke fikk i deg veldig store mengder THC de dagene du røkte, kan det likevel hende at du har flaks og slipper unna med negativt resultat. Hvis du er usikker, kan du kjøpe en hjemmetest på apotek, og måle selv hvordan du ligger an.
Du kan lese mer på våre sider om cannabis i urin- og blodprøver, eller i denne artikkelen fra Den Norske Legeforening.