Pensjonist – trenger Sobril

Jeg fikk svangerskap psykose i en alder 22 år. Siden har jeg slitt med mye angst , depresjoner , uro og muskelspenninger . Har trappet ned på sobril fra 50 stk 15 MG annenhver mnd , til 25 tabletter hver 3.dje mnd . Til tross for denne nedtrappingen føler jeg som en «forbryter» og rusmisbruker når jeg spør om en ny resept . I tillegg til angst og uro , har jeg en hjertefeil med smerter i hjerteregionen . Føler at sobril hjelper meg mye alt dette står på som verst ! Skal jeg virkelig slite slik i en alder for og få sobril som » hjelper meg i hverdagen »
Hilsen ei som har slitt med angst .uro og smerter i over 50 år

Kvinne, 70 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Dersom du har medisnske grunner til å bruke Sobril, er det jo ingen grunn til at du ikke skal få det. Du bør jo ta dette opp med legen din og be om en redgjørelse. Derso du er uenig i legens vurdering, kna du enten bytte lege eller ta kontakt med Pasientforeningen eller Pasientombudet i din region. De skal kunne gi deg en uttalelse på om du har blitt behandlet feil eller dårlig av legen. Vi vil anbefale deg å starte med Pasientforeningen, der det nok er en del mindre byråkratisk.