metylfenidat symptomer

Har misbrukt conserta piller i snart to uker hvor jeg har tatt 54 mg på morgnen deretter tatt flere utover dagen (minst 3 hver dag) Jeg vet hva det er og påvirkning osv så trenger ikke info om det, men har hatt rar utflod og ubehag i underlivet og mørk urin og lurer på om dette har noe med pillene å gjøre?
Snuser regelmessig hver dag og lurer også på om dette er en dårlig kombinasjon.
Spiser lite, ettersom dette er en av bivirkningene om det har noe å si til urin?
Pleier å dele pillene i to før inntak og lurer også på hvilken metode innenfor sniffing, deling og svelges hele har best effekt og varer lengst (Den sterkeste ruseffekten)
Går til psykolog gjevnlig så ønsker ikke info om lege osv.
Hva kan forekome fysisk om jeg fortsetter og hva er symptomene på kroppen (Ikke organer osv, men de ytre symptomene)

Kvinne, 17 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Det er sannsynlig at det kan være concerta som gir deg mørk urin da dette er oppgitt som en ikke uvanlig bivirkning av Concerta. Vi har ingen holdepunkter for å si at snus og metylfenidat er en dårlig eller farlig kombinasjon. Hvis du spiser lite og drikker lite væske så vil det kunne gjøre urinen enda mørkere og mer konsentrert. Maksimal dose per dag er oppgitt til 54 mg, og du skriver at du bruker det tredobbelte. Det er ikke å anbefale og kan gi deg alvorlige bivirkninger over tid. Inntak av store doser rapporteres ofte å oppleves ubehagelig mer enn å gi ønsket ruseffekt.
Du spør også om hvilke metoder/inntaksmåter som kan gi best ruseffekt. Rustelefonen gir ikke brukerveiledning og kan derfor ikke svare deg på akkurat det.
Om du fortsetter å ta denne mengden daglig med Concerta vil det kunne overbelaste hjertet ditt, nyrer og lever. F.eks. kan du lett få hjertebank og høyt blodtrykk. Du vil også kunne få utslett i huden, uren hud, kviser o.l. Håravfall er også forekommende. Angst og depresjon er også en økt risiko ved langvarig bruk av store doser, i tillegg til en rekke andre bivirkninger. Metylfenidat skal, som du antagelig vet, alltid foreskrives av lege, slik at bruken er forsvarlig og trygg.