Hei. En venn av meg har injisert attentin en periode nå. Er det farlig? Spurte på apoteket og de sa det ikke var men at det ikke var noe de anbefale. Han får det på resept pga Adhd.

Kvinne, 34 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Det er veldig merkelig at apoteket sa det ikke var farlig, hvis det er det de sa. Det er farlig å injisere Attentin. Egentlig er det farlig å injisere i det hele tatt. Det skal bare gjøres under strengt hygiensike forhold av helsepersonell, og de injiserer medisinsk – ikke med hensyn på å ruse seg.
Injisering kan føre til infeksjoner og ulike sykdommer. Det kan også føre til avhengighet. Vi vil anbefale deg om å si fra om dette til din venn.