Amfetamin hele denne helga

Hei! Jeg har holdt meg unna nåla siden 2012. Da bodde jeg nærmest på gata, å skøyt heroin daglig. Jeg hardest lite tilbake i fjor, og hadde null kontroll!
Nå har jeg tatt et middels sterkt skudd om morgenen siden fredag, oc ikke tatt normer utlever dagen. Jeg tenker at i morgen(søndag) så skal jeg kaste det. Jeg vil ikke bli hekta på sprøyta igjen. Jeg drikker, spiser godt, sover godt å har tatt noe beroligende hvis jeg har følt behov for det.
Spm mitt er; tror dere at jeg vil få en skikkelig nedtur etter å ha brukt det i tre dager? Jeg har følt meg vel, vet hvordan jeg skal skyte/filtere og har satt nåla på meg selv mange ganger. Og den amfetaminen jeg har nå er veldig ren, men den er jo selvfølgelig ikke 100% og 100% amf. Mene siden jeg bare har tatt morgenen, sovet godt osv. Tror dere jeg vil få en skikkelig nedtur? Det fikk jeg sist gang,, og da turte jeg ikke å puste med magen- for jeg var sikker på at begikk til å dø. Jeg hadde så døds angst, men denne gangen har jeg tatt n del forhåndsregler.
Hvis jeg får en skikkelig nedtur. Har dere noen tips på hvordan jeg skal takle den best. Jeg pleier å kaste i meg noe benzo, men det funker bare LITT! Sist gang så skøyt jeg flere ganger til dagen, men nå har jeg bare skytt om morgenen siden fredag . Et skudd om dagen, og ingen andre rusmiddler enn rivo.

Kvinne, 21 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det er godt å høre at du tok et valg om å kaste alt utstyret til å skyte. Det blir fort et veldig stort problem når du holder på med det. Hvor ille nedturen blir, kommer an på. Noen mennesker er fra naturens side disponert for tunge nedturer, andre er mindre sårbare. I tillegg har det stor betydning hvor mye/lite du har fått i deg av næring og væske. Har du spist og drukket, hjelper det. Har du gått helt uten mat og nesten ikke drukket, blir det verre.
Når det gjelder hva som skal til for å takle det, så sier du jo selv at du bruker benzo, og for de fleste hjelper jo dette bra mot nedtur (men du kan fort bli avhengig av det også). Utover medisiner, er det ofte hjelp å snakke med noen som skjønner hvordan det er for deg. Det kan hjelpe å gå seg en lang tur, se på noen bra filmer. Kort sagt, prøve å finne en aktivitet som du liker og som får tiden til å gå fortere og som holder tankekjør og angst litt på avstand.
Vi håper du har det greit nå.