Subuxsone film abbstinenser

Hei jeg har nå gått av suboxone film på egenhånd, var i lar fra jeg var 21 til jeg var 27 gjikk da ut av lar på egenhånd den gang og. Denne gangen var jeg ikke i lar har nå gått rett av mellom 4 te 8mg daglig og har holdt mg uten noe form for subuxsone film i snart tre mnd. Jeg har en veldig lang og ukritisk rushistorie bak mg. Men lurer på når blir jeg «normal» i kroppen kjenner fremdeles at jeg er veldig trøtt sliten og mye mye angst. Til tross for at jeg får 4 valium, 5 aterax og 1 melatonin! Plis gji mg et svar for begynner og bli gal her jeg ligger!

Kvinne, 31 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Dette er en type spørsmål som det dessverre er vanskelig å svare veldig spesifikt på. Det at du nå har gått uten Suboxone i snart tre måneder, tyder på at plagene du opplever ikke handler direkte om abstinens, men mer sannsynligvis om følger av et liv preget av en «ukritisk rushistorie». Andre faktorer som øvrig helsetilstand, fysisk aktivitet, kosthold, søvnrutiner og miljø vil også være av betydning for hvordan du føler deg. Det vil nok altså være snakk om ganske store individuelle variasjoner – alt ifra dager, uker, måneder – her har vi ikke grunnlag til å uttale oss utenom ren gjetning. Likevel kan vi si at det nok er grunn til å forvente at du gradvis vil merke en bedring i overskuelig framtid, ettersom du nå har gått uten Suboxone i forholdsvis lang tid. Uansett kan det være hensiktsmessig med en generell helsesjekk hos legen din, slik at du kan få en mer konkret og tilpasset uttalelse omkring din nåværende helsetilstand.