sobril + øl for å sove

hei.
har et alvorlig søvnproblem som verken lege eller psykolog kommer til grunne med. venter på time hos nevropsykolog. er nå så desperat etter søvn at jeg har tatt 6×15 mg sobril for å slappe av, eller unngå anspenthet og uro. dette hjelper til en vis grad, får fremdels ikke sove. er nå på med 4. halvliter. er stuptrøtt, legger meg og våkner som et tent lys igjen. hjelp! jeg kan ikke holde på sånn. noen tips? har prøvd det meste av sovetabletter og også melatonin .
Kvinne, 29 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi kan ikke gi deg råd for dine søvnproblemer, det er utenfor vårt kompetanseområde. Det vi kan si er at den kombinasjonen du har tatt av Sobril og alkohol, kan være svært farlig for deg, og vi fraråder deg å gjøre dette igjen. Kombinasjonen alkohol og Sobril i større mengder kan i ytterste konsekvens ha dødelig utfall. Vi håper at det gikk bra. Vi minner også om at vi ikke er en akutt tjeneste, og at det kan ta opp til en uke å få svar. For spørsmål som trenger et umiddelbart svar, anbefaler vi deg Legevakt 116 117.