Hva skjer om jeg tar for mye fontex (200mg/dg) en periode?

Jeg behandles for depresjon og bulimi med fontex 60mg/dg. Noen dager har jeg imidlertid tatt 200mg/dg. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det frister på en måte. Jeg merker ingen bivirkninger. Følges opp av fastlege og psykolog. Har lest på nett at fontex har lang seponeringstid, og at det innebærer liten variasjon i mengde virkestoff i blodet, selv om antall tabletter varieres litt. Kan det være skadelig for kroppen å ta 200mg/dg over en periode? Hva skjer isåfall? Bør jeg fortelle lege/psykolog at jeg har gjort det noen (få) ganger?
Hilsen usikker dame

Kvinne, 34 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Antidepressiva er dessverre litt utenfor vårt kompetanseområde, og vi anbefaler at du snakker med legen (evt. Giftinformasjonen) om dette.
Generelt vil vi vise til Felleskatalogens omtale av Fontex, som oppgir 60 mg/døgn som maksimale anbefalte dose. Videre skriver de bl.a. følgende om forgiftning/overdose:
Tilfeller av overdosering med fluoksetin alene har vanligvis et mildt forløp. Symptomene ved overdose inkluderer kvalme, brekninger, kramper, kardiovaskulære dysfunksjoner fra asymptomatisk arytmi (inkl. nodal rytme og ventrikulære arytmier) eller EKG-forandringer som indikerer QTC-forlengelse til hjertestans (inkl. svært sjeldne tilfeller av «torsades de pointes»), nedsatt lungefunksjon og tegn på endringer i CNS-status fra eksitasjon til koma. En overdose av fluoksetin er ytterst sjelden livsfarlig.