Rivotril mot ticks og restless legs

Har brukt Rivotril 0,5 mg, 1 tablett hver kveld, i ca 10 år, mot plager ang ticks, Tourette, veldig bra virkning for meg, virker også godt mot restless les, er det trygt å fortsette?

Kvinne, 65 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Akkurat hvor trygt det er for deg å fortsette med Rivotril er noe du bør ta opp med legen din. Du kan eventuelt presentere problemstillingen for en annen lege hvis du føler at du trenger en «second opinion».
På generelt grunnlag kan vi si at Rivotril er vanedannende og at det derfor ikke bør brukes over lengre tid. Men du bruker jo ikke mye, og du opplever å ha god effekt av det. Dermed tenker vi at du og lege sammen bør veie eventuell risiko opp mot helsegevinst og konkludere ut i fra det.