Hvor lenge er man høy på MDMA.
Tok det for 2 dager siden og er fremdeles litt «høy».
Det var 80% reint, tok 250-350mg. For første gang.

Mann, 24 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Rusen fra MDMA varer typisk i mellom 2- 8 timer. Du er nok ikke direkte påvirket av rusmiddelet etter to dager, men du kan ha ettervirkninger, det vil si at kroppen fortsatt jobber med opplevelsen og påkjenningen den har vært utsatt for. Vi gjør oppmerksom på at dosen du tok er veldig stor. Store doser MDMA kan føre til en ubehagelig rus, samt at det kan være skadelig blant annet på hjerte og kar-system, som igjen øker sjansen for komplikasjoner. Det er ikke sånn at man får en bedre rus jo mer man tar, heller motsatt.