Dopet på fest?

Hei, jeg opplevde noe ekstremt vanskleig på en firmafest der jeg er lærling. Jeg drakk for mye men etter et tidspunkt på kvelden husker jeg ingenting. Alt er svart frem til jeg våknet i min egen hotellseng morgenen etter alene. Det siste jeg husker er følelsen av å gå i en gang mot en heis. I ettertid har jeg blitt konfrontert med at jeg skulle ha vært med en på rommet der jeg ble filmet i samleie.
Kan jeg ha blitt så ute av alkohol eller kan jeg ha blitt dopet i tillegg?
Hvor lang tid i etterkant kan eventuelt sånt måles på blodprøver i kroppen?
Trenger raskt svar….

Kvinne, 18 år fra Buskerud
RUStelefonen svarer:
Er du bekymret for helsen din og ønsker raskt svar kan det være lurt å kontakte legevakten på 116 117, eller ringe oss på 08588 eller chatte med oss om rusrelaterte spørsmål. På grunn av stor pågang, og mange henvendelser, kan det ta opp til en uke før vi besvarer spørsmål på hjemmesiden. Det er viktig at du kommer deg raskt til lege eller legevakt og får tatt urin- og blodprøver for å finne ut hvorvidt det er snakk om neddoping. Vi anbefaler deg også å fortelle legen om det du har blitt fortalt vedrørende filming av samleie. Om det du har blitt fortalt har skjedd, er dette en alvorlig hendelse, uansett om du har blitt neddopet eller ikke. Straffeloven  § 291 definerer voldtekt blant annet som seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner er ute av stand til å motsette seg handlingen. Det betyr at det er et seksuelt overgrep når du sover eller er beruset, fordi da er du ikke i stand til å samtykke.
Vi anbefaler deg å ta kontakt med slettmeg.no for å høre hva du kan gjøre i forhold til den eventuelle filmingen. En slik hendelse kan oppleves som ganske traumatisk så vi håper du får snakket med noen om dette på legevakt, fastlege e.l.