vennen min sniffer kokain

Vennen min som er 13 år startet med hasj får et år siden. nå har han begynt med kokain og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. han er som en helt annen person. han bruker det flere ganger i uken!
Mann, 12 år fra

RUStelefonen svarer:
Vi forstår godt at du er bekymret for din venn. Å begynne med rusmidler i en så ung alder er veldig alvorlig. Vi anbefaler deg å fortelle om dette til noen voksne som kan hjelpe vennen din. Om du har noen voksne foreldre eller annen familie du stoler på, snakk med de slik at de kan ta dette videre med riktige folk. Eventuelt kan du snakke med noen som jobber på skolen din som du stoler på og/eller som jobber med dette (for eksempel helsesøster, sosialarbeider).