Stesolid, Paralgin, hasj, Xanor, øl

Hei! Jeg tok en halv xanor, 1,5 stesolid, 2 paralgin forte og drakk 4 øl rett ned. Og røyket litt hasj
Dagene etter har jeg hatt veldig vondt i ryggen og i mellomgulvet, nesten sånn man sliter med å puste. Kan dette være symptomer? Og er det farlig?
Kvinne fra Oslo

RUStelefonen svarer:
Det aller beste hadde egentlig vært om du hadde spurt en lege som kjenner din generelle helsetilstand om dette. Vi kan i grunnen bare svare deg ut gra generelle erfaringer omkring dette. Og ut fra disse erfaringer er det ikke noe som skulle tilsi at dette inntaket skal føre til slike smerter. Dersom en f.eks. spiser veldig mye paracet, kan det slå inn på leveren (og merkes i mellomgulvet/magen), men det ene inntaket du forteller om er ikke nok. Det er heller ikke en veldig stor mengde alkohol du har drukket. Blandingen av benzodiazepiner og øl er ikke heldig, men den pleier ikke gi smerter i ryggen og i mellomgulvet.
Kan det hende at du har sovet forkjært eller at du har slått deg på en eller annen måte da du var påvirket? Kanskje det kan forklare smertene?
Dersom du ikke blir bedre, bør du uansett be om en undersøkelse så du kan finne ut hva som er årsaken til smertene.