Sluttehjelp

Hei
Jeg har prøvd av egen maskin og kutte ut rusen i flere år nå, men den kommer alltid tilbake med et smell også er det pågang igjen.
Jer trenger proff hjelp vist jeg skal greie det, men jeg kjører lastebil og alle typer anleggsmaskiner på jobb hver dag i mitt eget firma og kan ikke miste eller få indratt sertifikatene mine . Jeg har også delt omsorg 50/50 for 2 barn som er 2 og 4 år. Den uken jeg har barna i hus så er det ingen problem og holde seg vekke fra rus, , men når jeg blir alene igjenn starter d på nytt. Så jeg er ikke villig til og ofre noe med barne på noen måte(barnevernet og sånt)
Så vanlig avrusning i Norge funka ikkje for me, ma tanke på alle konsekvensene det får og søke hjelp.
Hvordan kan jeg få hjelp til og løse mitt rusproblem, uten og bli lapplaus og overvåke av barneværnet. Hva med avrusningsopphold i Sverige, eller noe sånt.

Mann, 31 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Dette er en vanskelig situasjon. Vi har dessverre ingen oversikt når det gjelder muligheter for rusbehandling i Sverige. Men det finnes nettbaserte tiltak i Norge som kan være verdt å prøve. Rushjelp.no har en test og et selvhjelpsprogram. Sincero Helse tilbyr profesjonell rusbehandling på nettet. Du kan også ta kontakt med AA og NA som heller ikke har tilknytning til det offentlige hjelpeapparatet.
Du er også velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 08588 (alle dager 11-19, langåpent tirsdag og onsdag 10-19) eller på chat (hverdager 11-17, langåpent tirsdag og onsdag 10-17) for ytterligere råd og veiledning. Se også våre sider Hjelp til å slutte for generelle råd.