Overdose, kan jeg fly til syden?

Hei! Jeg har akkurat vært innlagt på sykehuset fordi jeg tok ca 30 piller med 25mg atarax, 2 Cipralex , og noen tabletter med lamictal sammen med veldig mye alkohol. Men det jeg lurer på er om det er trygt å fly? Skal til gran canaria nå på fredag og er redd det kan gå galt på flyturen. Ble lagt inn tidlig på søndags morgen og slapp ut igjen i ca 22 tiden samme dag. De ga meg noe som motvirker atarax, og jeg ble ikke pumpet. Vil vel påstå at det var en overdose eller veldig nære ettersom jeg ikke klarte å gå og var helt desorientert, ingenting fungerte som det skulle, jeg klarte ikke styre kroppen min, og jeg kastet opp konstant magesyre uten at noen av tablettene kom opp igjen. Føler meg fortsatt rar og litt «borte», og kjenner rett som det er at hjertet dunker hardt og fort, men er mye bedre enn jeg var. Jeg har aldri vært så redd noen gang så det kommer hvertfall ikke til å skje igjen. Håper veldig på svar før fredag! På forhånd takk 🙂

Kvinne, 21 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Vi regner med at du lurer på dette fordi du er bekymret for om eventuelle ettervirkninger av overdosen i kombinasjon med flytur, kan være farlig. Vi er ikke helsepersonell så vi kan ikke gi medisinske råd eller medisinske vurderinger. Vi antar at sykehuset ventet med å skrive deg ut til faren var over, og at de ville gitt deg informasjon om det var enkelte ting du må ta hensyn til i forbindelse med overdosen. Om du likevel bekymrer deg for dette, bør du ringe sykehuset du var innlagt på for å forsikre deg om at du kan fly.
God tur!