Overdose?

Hei! Jeg lurer på om jeg tok en mulig overdose natt til idag. Jeg pakka i meg 20 oxynorm og 7 truxal, og oppi det her røyka jeg en joint. Jeg husker ingenting av natten, eller dvs husker ingenting fra etter 2300 fredag og frem til 1800lørdag. Jeg vet kjæresten min satt fra 08imorrest å fulgte med pusten min, og sier formen jeg er i nå er typiske for en overdose.

Kvinne, 23 år fra Nordland
RUStelefonen svarer:
Usikker på hva du lurer på her, men antar at det er om vi kan si noe om hvorvidt du hadde tatt en overdose. Vi kan nok ikke uttale oss om hvordan din form var, men i følge Felleskatalogen bør man til sykehus ved inntak av 20 mg eller mer Oksykodon (ikke tilvendt). Hadde du i tillegg tatt 7 Truxal og røyka cannabis, høres det ut som en dose som kunne vært svært farlig – da disse forsterker hverandres effekt på blant annet pustesenteret i hjernen. Bra at noen passet på deg. Om du gjør noe lignende igjen bør dere imidlertid ringe 113.