Lærer (gutt som ruser seg og som ikke vil slutte)

Hva er det beste man kan gjøre for en rusavhengig 19 år gammel gutt som ikke vil innrømme sin avhengighet, som vil ha lite kontakt og som lyver og lever et dobbeltliv han ikke vil/ ikke kan komme seg ut av?

Kvinne, 64 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Ut i fra den lille informasjonen du oppgir er det vanskelig for oss å si noe konkret om situasjonen deres. Men ut i fra tittelen på spørsmålet ditt, antar vi at du er lærer og at dette er en elev. På vår hjemmeside har vi samlet en del tips og informasjon til de som jobber med barn og unge som ruser seg. Det kan være at du finner noe av interesse her.
Ønsker du å diskutere situasjonen ytterligere, er du velkommen til å ta kontakt med oss i våre åpningstider.