Hei, jeg vil ikke gå til fastlegen min for det, trudde jeg traff åra men det ble en klump på ca 2cm og er litt farget (gul rød) hvor kan jeg gå anonymt, å hva skal jeg si.. satte det for 2 timer siden å svir litt når jeg holder armen rolig, svir mye når jeg rører på den, å gjør meget vondt å presse på det.

Mann, 23 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det å få en infeksjon behøver ikke være alvorlig, men kan i enkelte tilfeller kan bomskudd føre til alvorlige helseskader. Vi vet ikke hvilken kommune du bor i, men anbefaler deg å gå inn på kommunens hjemmeside og sjekke opp om de har tilbud om feltpleie. Hvis ikke, bør du ta kontakt med din nærmeste legevakt, som du også kan kontakte på 116 117. På legevakten kan du få sett på hevelsen, få en vurdering og evt. behandling. Du kan ikke være anonym når du henvender deg til legevakten, men din fastlege vil ikke bli orientert om at du har fått behandling der.