Selvmordsmåter som er smertefrie

Hvor mange rivotril må til for å få overdose? Er engstelig for en venn se som sparopp med han jeg er engstelig for han han har prøvd på det før og jeg tror det er 2 MG per pille

Mann, 48 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Dette blir en type brukerveiledning vi ikke gir. Det varierer dessuten fra person til person hvor mye man tåler. I utgangspunktet er ikke benzodiazepiner ansett som spesielt giftige, men høye inntak kan likevel medføre betydelige konsekvenser.
Vi vet ikke om du har snakket med vennen din om din bekymring, men vi vil tipse om våre sider Bekymret for noen?, hvor du kanskje vil finne noen nyttige råd. Ved mistanke om akutt fare for liv og helse bør du kontakte AMK 113 eller Legevakt 116 117.
Du er selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon eller chat i åpningstidene for en anonym, utdypende samtale.