Legemidler

Hei.
Kan en blanding av 10 stilnoct, 80 gram Paracet, 20 Pinex forte, 60 stk truxal, 11 Sobril, og 7 imovane være dødelig, eller vil en kunne våkne opp med ulike skader?
Hvilke skader kan oppstå?
Hva er mest skadelig, beroligende/sovetabletter eller smertestillende ?

Kvinne, 30 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Dette blir en type brukerveiledning vi ikke gir. Det varierer dessuten fra person til person hvor mye man tåler. Hva vi kan si er at dette er et svært høyt inntak, som potensielt kan være meget skadelig. Dersom du spør om dette fordi du planlegger å skade deg selv, vil vi heller oppfordre deg til å oppsøke profesjonell hjelp for de problemene du har. Det finnes mange typer hjelp å få, og du bør snakke med din fastlege om å få henvisning til et egnet tilbud. Dersom du allerede mottar slik hjelp, men føler at det ikke fungerer, bør du gå inn for å endre ditt nåværende tilbud til noe annet. Vil også tipse om Mental Helses døgnåpne hjelpetelefon 116 123, samt dette heftet fra Selvhjelp Norge, som gir informasjon om ulike tilbud.