GHB utvidet urinprøve

hei jeg lurer på hvor lenge GHB sitter i urin, jeg er i behandling så de sender inn urinprøver til labratorium, er det sannsynlighet for at de kan se det om jeg hadde tatt noen korker på fredag så skal jeg ta urinprøve på søndag! mvh fortvilet mann

31 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
GHB påvises kun kort tid i urinen. Det dreier seg om under et døgn. Når det er sagt, vil vi minne deg om at rusbruk kan avdekkes på endre måter enn prøver, f.eks. ved samtaler eller ved å se adferdsendringer hos deg. De fleste som ruser seg i behandling, blir oppdaget etterhvert.
Husk at det er din behandling. Det er opp til deg selv om du vil risikere å bli tatt eller ikke. Og det er opp til deg selv hvordan du velger å bruke det tilbudet du får.
Lykke til videre!