Blir fort rørt til tårer – hjelper det med Vival?

Hei. Min datter skal gifte seg 12. august i år. Jeg er den typen som tårene renner bare når jeg tenker på det. Jeg er blitt bedt om å følge henne opp kirkegulvet og skal holde en tale under middagen. Som sagt jeg er den pysete typen som griner av alt som er trist.. Dette fortalte jeg til en kamerat av meg og du han sa du skal få 2 Vival av meg. Spørsmålet mitt er: Hvordan virker det. Jeg har aldri brukt noe slikt før. Med vennlig hilsen [anonymisert]

Mann, 68 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Vi har dessverre ikke mulighet til å kontakte deg på epost, men vi håper du finner svaret ditt her.
Vival er et dempende legemiddel (benzodiazepin) som kan gi rusfølelse, særlig hos personer som ikke er vant med å ta det. I tillegg er det slik at Vival ikke bør blandes med alkohol, så dersom du ønsker å utbringe en skål for datteren din anbefaler vi deg sterkt å unngå Vival.
Vi tenker at det er mye bedre å la seg røre til tårer enn å risikere å bli sløv og kanskje mentalt «gå glipp» av hele seremonien.