Rivotril mot abstinenser av Stilnoct?

Jeg er en stor bruker av stilnoct,å kan glatt ta opptil 15 om dagen. Jeg driver å trapper ned nå,men synes det er vanskelig.Jeg lurte på om Rivotril kan ta de værste abstinensene?ikke at jeg vil begynne på det.Det må kjøpes på gata.

Kvinne, 41 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Anbefalt daglig dose Stilnoct er maks 10 mg, så du har brukt en svært høy dose. Men, det er flott du trapper ned, du vil ikke få like sterke abstinenser som om du hadde sluttet brått. Når det gjelder å bruke Rivotril for å dempe abstinensene, anbefales det ikke i Felleskatalogens interaksjonsanalyse. Grunnen er at både Stilnoct og Rivotril virker dempende på pust og hjerterytme, og kan medføre koma og hjertestans. Blir abstinensene for tunge er det bedre å snakke med legen din som mulig kan gi deg andre medikamenter, og/eller søke deg inn for behandling.