Urinprøver Thc

Jeg har i en ukes tid røyket et par tre jointer med en venn, og lurer på hvor lenge ca vil thc synes på urinprøver? Har ikke røyka før denne uka.

, 21 år fra Hedmark
RUStelefonen svarer:
Når det gjelder urinprøver, kan THC-syre normalt påvises i opptil en uke etter et enkeltinntak. Røyker du cannabis jevnlig vil bruken imidlertid kunne påvises i lengre tid. Du skriver at du har røykt et par tre jointer i en ukes tid, vi oppfatter det som at du i løpet av den uken røykte 2-3 jointer. Da du ikke har røykt før denne uken vil du sannsynligvis ha negative prøver i løpet av 2 uker.
Det kan forekomme betydelige variasjoner fra person til person når det gjelder hvor lang tid et rusbruk kan påvises med en blod- eller urinprøve, ettersom vi forbrenner stoffer i forskjellig tempo. Minst like viktig er styrken på rusmiddelet, hvilken mengde som er inntatt, og over hvor lang tid denne mengden er inntatt. Våre opplysninger på dette området er derfor kun veiledende.