Vondt i hodet etter amfetaminbruk – er det normalt?

Aldri prøvd noe annet en hasj når jeg var 15-16. men etter en del press etter hvordan man bør se ut. så har jeg prøvd amfetamin. plages med migrene fra før,2-3 ganger i mnd. men etter jeg har prøvd amfetamin en mnd og nå sluttet for jeg fant ut det ikke var riktig måte og gjøre ting på. har jeg hatt ekstremt vondt i hodet en hel uke. brukte det vær dag ofte i en mnd. nå 1,5 uke uten noe. er 165cm høy å 68 kg. ville bare ned 4-5 kg. men er det normalt å ha så vondt i hodet?

Kvinne, 28 år fra Hordaland
RUStelefonen svarer:
Det er bra du fant ut at det ikke er lurt å slanke seg med illegale rusmidler som amfetamin. Det hender folk opplever hodepine under amfetaminbruk, som kan skyldes urent stoff eller overdosering. Du skriver at du har hatt vedvarende hodepine i en hel uke etterpå. Din bekymring er forståelig. Vi kan dessverre ikke vite hva hodepinen kommer av. Du bør oppsøke lege eller legevakt snarest mulig for å finne ut hva hodepinen kommer av. Og du bør selvfølgelig ikke ta mer amfetamin, spesielt med tanke på migrenen din. God bedring!