10 g hasj på 2uker – når blir jeg rein?

Har røkt 10g hasj på 2uker. Hvor lang tid tar det for jeg er rein? Er litt over 1 uke siden jeg stoppet. Var rein før jeg begynte inntaket. Når kan jeg regne med rein urin?

Mann, 25 år fra Aust-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er ganske stor individuell forskjell på folk. Derfor vil tall vi oppgir alltid være veiledende. Ofte er også morgenurin positiv i lengre tid enn aftenurin. I ditt tilfelle vil du nok kunne påregne rene prøver ca. 2-3 uker etter siste gangs bruk. Dersom det skulle ta mer enn tre uker vil vi se på det som temmelig overraskende (men allikevel fullt mulig).
Du kan teste deg selv med en hurtigtest dersom du har behov for å se hvordan det ligger an. Hurtigtester er ganske bra, men ikke 100 % pålitelige. De gir deg en god pekepinn, men ikke endelig fasit. Tester får du enten på et større apotek eller – billigere – på nettet, f.eks. på scantest.no.