Ulykker med alkohol innabords

barna mine 24 og28 drikker mye. De har hatt kontakt med faren hele livet men på en særs dårlig oppfølging fra han
. De 2 siste åra har kontakt blitt bedre, MEN dette handler om «kjærlighet» fra far med flatfyll med unga sine!!!! han eier ikke sperrer og ser heller ikke på barna når nok er nok. det har vært triste ulykker med overgrep på dattera vår, IKKE av han, men i alkoholens bevisstløse tilstand ble hun utsatt. sønnen vår i uheldig sykkelulykke i alkoholens bevisstløse tilstand der også. Faren har vært med på og sjenke dem alkohol disse dagene.det er helt vilt og hemningsløs. det er så vanskelig for meg pga at JEG blir sett ned på fordi jeg ikke fester slik!!! jeg er RÅDLØS når alle er i mot meg

Kvinne, 55 år fra Vestfold
RUStelefonen svarer:
Det er helt klart mange uheldige opplevelser de har havnet i grunnet alkoholbruk. Dessverre er de ikke alene om dette. Alle statistikker viser at ved inntak av store mengder alkohol, er risikoen for overgrep, voldsepisoder, ulykker, og andre ubehagelige hendelser overhengende. Og du er et eksempel på hvordan en som familiemedlem og pårørende kan bli vitne til slike episoder uten å kunne gjøre noe med det. Vi vet ikke om det kan være noen nytte for deg, men du kan kanskje ta kontakt med et Veiledningssenter og snakke med dem om dine opplevelser.