Overdose av tabletter, trenger mer hjelp

Hei! Jeg har vært deprimert i over 1 år og sliter med kropp og angst. For litt over 1 mnd si så fikk jeg nok og tok en overdose av tabletter. Jeg fortalte alt til far og han ringte til legevakta. Så ble jeg innlagt på sykehuset over natta. Men nå klarer jeg ikke å se en fremtid og jeg vil overdose meg igjen og vil bare dø. Jeg går på BUP men de hjelper ikke og gjør ingenting. Både jeg og far er irriterte på de. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Kvinne, 16 år fra Rogaland
RUStelefonen svarer:
Det er trist å høre at du har det vanskelig og ikke synes du får den hjelpen du trenger. Vi i RUStelfonen veileder fortrinnsvis om rus og behandling ved rusbruk. Derfor er det også litt vanskelig å gi deg ett godt råd for hva du skal gjøre i din situasjon. Er du ikke fornøyd med den hjelpen du får på BUP så trenger du kanskje annen eller mere hjelp. Det finnes mye god hjelp og få så vi synes du skal snakke med faren din om, kontakte fastlegen og se om det er noe annet tilbud som passer bedre for deg. Du finner oversikt over ulike tilbud til barn og unge som trenger psykisk helsehjelp her på Helsenorge.noKors på halsen er et tilbud til unge som har det vanskelig på ulike måter i livet. De trenger en voksen å snakke med, eller en annen ungdom som er i lignende situasjon. Det er anonymt og gratis, så kanskje kan det være nyttig for deg å ta kontakt med dem.