MDMA (skal slappe av uten noe annet rusmidler)

Jeg tenkte å prøve MDMA i kveld. Jeg er frisk å ikke hjerteproblem og lurer på hvor stor sjanse er d før å dø av det når jeg ikke skal danse men spille gitar å slappe av uten noe annet rusmidler. Har tatt 10mg Sobril i kveld .
Mann, 43 år

RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste; det kan ta opptil en uke å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for øyeblikkelig tilbakemelding fra våre veiledere, ta kontakt på telefon eller chat i åpningstiden. Ved behov for akutt medisinsk bistand, ta kontakt med AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Vi vet ikke hvordan det gikk med deg, eller om du prøvde å ta MDMA denne kvelden eller ikke. Generelt kan vi si at sjansen for å dø som en direkte følge av MDMA er svært liten, så sant du inntar en forsvarlig dose, vet at produktet ikke er utblandet med andre/farligere stoffer, og sørger for å holde kroppen tilstrekkelig avkjølt og hydrert. Du bør riktignok unngå samtidig bruk med Sobril, da Sobril og MDMA har stikk motsatt virkning på sentralnervesystemet, noe som kan medføre uforutsigbare resultater. Videre vil vi også anbefale at du har en edru person tilstede fremfor å ta MDMA alene, slik at noen kan opprettholde «bakkekontakt» ved eventuelle uforutsette hendelser.