Bevisstløs og kramper etter kokainbruk – burde lege oppsøkes?

Hei.
Jeg var på byen for en mnd siden og brukte kokain. Da jeg kom hjem ble jeg bevisstløs og mine venner fortalte meg at jeg hadde kramper, men ambulanse ble ikke kontaktet. Hadde smerter i hodet i en ukes tid etterpå, men har ikke hatt noen plager siden. Burde lege oppsøkes?

Mann, 21 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Det er ikke helt uvanlig å få kramper ved bruk av kokain. Sannsynligheten er nok stor for at det ikke er noen grunn til å bekymre seg over helsetilstanden din nå. Men er du usikker så ta kontakt med lege. Vil bare også opplyse om at det er lurt å være oppmerksom på at kokain er et meget avhengighetsskapende rusmiddel.
Vær oppmerksom på at dersom din lege oppfatter det slik at du har et regelmessig, «rekreasjonelt» inntak av illegale stoffer, kan det hende han/hun vil melde fra til fylkeslegen om at du ikke fyller helsekravene til førerkort (hvis det er aktuelt for deg). Mer informasjon om helsekravene til førerkort (særlig §§ 35-37).