Har lyst å røyke litt, men går på urinprøver. Hvor lenge sitter det i?

Hei jeg har et spørsmål. Nå har jeg vært nykter i 3 år. Også fikk jeg lyst å røyke litt. Men jeg går på urinprøver. Hvor lenge sitter d i. Og er d noe jeg kan spise eller drikke får at d skal gå fortere ut?

Kvinne, 33 år fra Østfold
RUStelefonen svarer:
Hvor lenge bruk av cannabis kan spores med urinprøve varierer en del fra person til person, og avhenger av hvor mye du røyker (dvs. hvor mye THC du får i deg), hvor lang tid det går mellom hver gang du røyker, og hvor raskt du forbrenner avfallsstoffene. Et engangsinntak kan vanligvis spores i 3-5 dager, opptil en drøy uke. Regelmessig bruk kan spores i flere uker etter siste inntak, opptil flere måneder ved et svært høyt forbruk.
Vi er ikke kjent med ting du kan spise eller drikke (som faktisk fungerer) for raskere å få rene prøver; du må simpelthen ta tiden til hjelp. Se også vår artikkel cannabis i urinprøver og blodprøver.