Forskjell mellom MDMA og crack kokain

Hvordan ser ut crack kokain ut og hvordan ser MDMA ut?
Jeg så lys,brun,rosa krystaller hos en person som jeg vil hjelpe med å unngå farlig stoff.
Hvordan oppfører seg person etter MDMA og hvordan etter crack kokain?

Kvinne, 50 år fra Oslo
RUStelefonen svarer:
Crack kokain er oftest hvitaktige klumper i ulik størrelse. De brekkes lett opp ved oppdeling til små biter som røykes. Det kan også være i pulverform for injeksjon.
MDMA i krystallform er ofte små krystallklumper som kan minne om uslepne glassbiter. Fargen kan ha nyanser av brunt, gult eller rosa, eller være tilsatt andre farger.
En person på MDMA har ofte store pupiller, er oppstemt og glade. Man blir empatisk og utadvendt, og sjeldent aggressiv. Du kan lese mer om virkningen av MDMA på våre faktasider om MDMA.
Et lite råd til slutt: Du kan jo spørre personen hva det var du så, og uttrykke din bekymring, hvis det passer seg. Husk at det ikke er ditt ansvar hva andre velger å gjøre, og vær tydelig på dine egne grenser.