Jeg drakk Ca et glass med hvitvin for et par timer siden, men kan jeg ta en Paracet?

Kan jeg ta en Paracet (har hodepine), om jeg tok et glass hvitvin for et par timer siden? Eller kommer jeg til å bli skadet?

Kvinne, 17 år fra Akershus
RUStelefonen svarer:
Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en akuttjeneste – det kan ta opptil noen dager å få svar via vår spørsmål og svar-tjeneste. Ved behov for umiddelbar tilbakemelding fra våre veiledere, ta kontakt på telefon eller chat i våre åpningstider. Ved behov for akutt medisinsk bistand, kontakt AMK 113, Legevakt 116 117 eller Giftinformasjonen 22 59 13 00.
Det er som regel ikke farlig å ta en Paracet noen timer etter å ha drukket et glass vin, så sant du har en frisk og normaltfungerende lever. Men unngå å gjøre slike kombinasjoner oftere enn nødvendig, da det i lengden kan virke belastende på leveren.