Sporing av diverse medikamenter

Hei.
Jeg går på urinprøver i forhold til barnevernet. Jeg hadde en sprekk på Torsdag og Fredag. Nå lurer jeg på eksakt hvorblenge kan Imovane, Lyrica og Ritalin sitte i blodet? ( PS: tok nye blodprøver i dag, altså førstkommende Mandag.
Setter pris på hurtig svar
Kvinne, 48 år fra

RUStelefonen svarer:
Et engangsinntak av Imovane kan normalt spores med blodprøver i 1/2-1 døgn etter inntak. Lyrica har vi dessverre ikke slike tall for, men i utgangspunktet skal påvisningstiden være omtrent tilsvarende som for Imovane (Lyrica/pregabalin er for øvrig ikke vanlig å teste for, med mindre dette rekvireres spesifikt). Et engangsinntak av Ritalin kan normalt spores med blodprøver i noen timer etter inntak, opptil et halvt døgn.
Merk for øvrig at det ikke er mulig å gi eksakte tall når det gjelder slike prøver; ettersom det forekommer en del individuelle variasjoner, må disse opplysningene leses som veiledende. Påvisningstidene er også doseavhengige.