Hei, vennina min tok 150mg ritalin rundt mellom klokken 10 & 11 og litt før det hadde hun tatt 0.1g amfetamin, hun ble veldig dårlig og jeg spurte meg rundt å fikk som tips å gi henne sobril som jeg hadde liggende så jeg ga henne 3 x 10mg Sobril mellom klokken 1-2. Når ca vill hun være klar til å kjøre bil igjen, å når vil hun være normal nok till å treffe foreldre ?

Mann, 18 år fra Sør-Trøndelag
RUStelefonen svarer:
Det er ikke godt å si noe sikkert om hverken når hun vil være klar nok til å treffe foreldrene sine, eller kjøre bil. Hun har fått i seg mye forskjellig (Ritalin, Amfetamin, Sobril) og virkningen av disse stoffene vil være ute av blodet i løpet av en dag eller to. Men, det er ikke uvanlig å føle seg nervøs, uopplagt, hodepine og dårlig almenntilstand noen dager etter bruk. Så hun må nesten vurdere hva som kjennes greit utifra hvordan hun føler seg og sin egen almenntilstand.