Hei. Jeg undersøker for en kompis som nylig ble tatt med 15 glass rivotril 2mg. Hva er ca straff for dette? Han har også en gammel sonings straff for små knark.
Mann, år fra Akershus

RUStelefonen svarer:
Det er veldig vanskelig å forutsi noe om hva dommen blir. Det kommer an på hvilke betingelser og fakta retten legger til grunn. Dersom han f.eks. blir dømt for salg vil dette gi et helt annet utslag enn om han ikke blir det. Vi har gjort et søk på Rivotril i Lovdata fra alle rettsinstanser og her fremkommer som du ser flere ulike utfall av slike saker. Du kan se på noen av dem og gjøre deg opp en formening selv.
Hvis du vil diskutere det nærmere kan du ringe oss og gi flere opplysninger om saken.