Overdosering

Vennen min har tatt 40 paracetter, 6 piller av vallergan og drukket alkohol, hun ligger nå på sykehuset. Hun har vært liggende i flere timer før vi fant henne, om hun dør, får hun en vond død eller kjenner hun ingenting? Jeg er meget redd for å miste henne.

Kvinne, 19 år fra Møre og Romsdal
RUStelefonen svarer:
Det er vanskelig for oss å vite hva som kan skje med venninnen din. Det er bra at hun kom seg på sykehuset såpass raskt, det kan ha vært svært viktig.  Vi forstår at du er bekymret for henne. Er hun på sykehuset, vil vi anbefale deg å snakke med de som jobber der for å høre hvordan tilstanden hennes er. Beklager at vi ikke kan gi deg noe mer informasjon, men vi er ikke legepersonell og vet heller ikke hvordan tilstanden hennes er nå. Ønsker dere begge lykke til.