Cannabis

Når man oppfordrer noen til å skaffe hjelp til å slutte med hasj røyking, men de sier at om de tar kontakt med noen for hjelp så vil de bare ende opp med å miste fører kortet og pga det miste jobben. Det er snakk om røyking 4-5 ganger i mnd… vi har et barn sammen. Å jeg har sakt i mange år at han må slutte. Det ender opp med at han prøver å skjule det. Men jeg oppdager det gang på gang. Nå har jeg faktisk i går, gått fra han. Det takler han dårlig.

Kvinne, 29 år fra Vest-Agder
RUStelefonen svarer:
Vi skjønner utfra hva du skriver at du har levd i en relasjon med en partner som har brukt cannabis og at du nå har brutt relasjonen. Som du skriver er det også barn i bildet. Generelt kan vi si at det er viktig å ikke utsette barn for konflikter knyttet til rus. Du skriver også at partneren din har taklet bruddet dårlig. Det viktigste i denne samenhengen er nok å tenke på barnets beste, hvis det innebærer at partneren din blir sint og skuffet så vil vi likevel anbefale deg å priotere barnets behov.